Я так понимаю, тема продолжает
эту. Ну что же, наточим шашки
Во-первых, зачастую интересны не сами статьи, а подстрочник и комментарии. У Илоны появилась какая-то
непонятка (то ли Продан так шутит, то ли и вправду направили предложения). Собственно, новость растиражирована морем СМИ, но в "Правительственном курьере" какую-либо информацию по теме найти не удалось. Читать стоит ради драфта документа "Порядок проведения процедуры отбора на конкурсной основе технологии изготовления ядерного топлива для реакторных установок типа ВВЭР-1000 для создания в Украине предприятия", копирую сюда, чтобы осталось для истории:
QUOTE
ЗАТВЕРДЖЕНО Протоколом засідання Міжвідомчої конкурсної комісії з проведення відбору технології для створення в Україні підприємства з виготовлення ядерного палива для реакторних установок типу ВВЕР-1000 від 29 грудня 2009 року.
ПОРЯДОК проведення процедури відбору на конкурсній основі технології виготовлення ядерного палива для реакторних установок типу ВВЕР-1000 для створення в Україні підприємства.
1. Цей документ визначає порядок відбору на конкурсній основі технології виготовлення ядерного палива для реакторних установок типу ВВЕР-1000 для створення в Україні підприємства (далі – Порядок).
2. Процедуру відбору на конкурсній основі технології для створення в Україні підприємства з виготовлення ядерного палива для реакторних установок типу ВВЕР-1000 виконує створена наказом Мінпаливенерго від 28.10.2009 № 571 міжвідомча комісія (далі - Комісія).
3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, Законами України, Указами Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цим Порядком. Для здійснення процедури відбору Комісією розробляється та затверджується Методика оцінки пропозицій учасників конкурсу з проведення відбору технології для створення в Україні підприємства з виготовлення ядерного палива для реакторних установок типу ВВЕР-1000 (далі – Методика), яка містить критерії відбору, що охоплюють стратегічні технологічні, економічні, екологічні, з безпеки та ін. аспекти, а також алгоритм оцінки пропозицій власників технології.
4. У тижневий термін після затвердження Методики Мінпаливенерго на власному веб-сайті оголошує інформацію за встановленою Комісією формою про конкурсний відбір та направляє Критерії відбору (українською, російською та англійською мовами) власникам технології: ВАТ «ТВЕЛ» (Російська Федерація) та Westinghouse Electric Company (США) (далі – Власники технології).
5. Термін підготовки та подання до Мінпаливенерго пропозицій Власників технології – 1 місяць з дня оголошення на веб-сайті Мінпаливенерго про конкурсній відбір та відправлення Критеріїв відбору Власникам технології.
6. Термін підготовки та надання Власниками технології пропозицій може бути подовжений до 15 днів у разі отримання відповідного запиту від одного з Власників технології, з повідомленням іншого, але не пізніше ніж за 10 днів до встановленого терміну надання пропозицій.
7. Після отримання від власників технології пропозицій Мінпаливенерго:
9.1 У тижневий термін з дня отримання пропозицій аналізує їх на відповідність Критеріям відбору.
9.2 В разі необхідності звертається до Власників технології за роз’ясненнями або додатковою інформацію. Термін підготовки додаткової інформації за запитом Мінпаливенерго – 14 днів.
9.3 У місячний термін з дня отримання пропозицій Власників технології організовує засідання Комісії, на якому членам Комісії надаються отримані від Власників технології пропозиції.
8. Члени Комісії аналізують надані відповідно до п. 9.3 документи та, в разі наявності зауважень або запитань, у тижневий термін надають їх до Мінпаливенерго.
9. У разі отримання відповідно до п. 10 зауважень та запитань Мінпаливенерго організовує засідання Комісії з їх розгляду та прийняття узгодженого рішення. За результатами засідання Комісії Мінпаливенерго може звернутися до Власників технології за роз’ясненнями або додатковою інформацію. Термін підготовки додаткової інформації за запитом Мінпаливенерго – 14 днів.
10. Мінпаливенерго у тижневий термін з дня отримання додаткової інформації організовує засідання Комісії з розгляду пропозицій.
11. Протягом двох тижнів після проведення засідання Комісії з розгляду пропозицій Власників технології кожним членом комісії заповнюється Порівняльний лист оцінок пропозицій Власників технологій та підраховується загальна оцінка за кожною технологією.
12. Протягом тижня після отримання заповнених членами Комісії Порівняльних листів оцінок пропозицій Мінпаливенерго організовує заключне засідання Комісії. Висновок про те, яка технологія отримала перемогу у відборі на конкурсній основі, визначається на підставі порівняння інтегральних оцінок (суми оцінок за кожним Порівняльним листом) технологій та оформляється протоколом комісії з відповідним рішенням, який затверджує голова комісії.
13. Рішення комісії стосовно обраної технології для створення в Україні підприємства з виготовлення ядерного палива для реакторних установок типу ВВЕР-1000 Мінпаливенерго виносить на розгляд Кабінету Міністрів України шляхом розроблення та подання відповідного проекту розпорядження. Додаток 3 до Протоколу засідання МВК від 29.12.2009 Методика оцінки пропозицій учасників конкурсу з проведення відбору технології для створення в Україні підприємства з виготовлення ядерного палива для реакторних установок типу ВВЕР-1000 Методика оцінки оцінки пропозицій учасників конкурсу з проведення відбору технології для створення в Україні підприємства з виготовлення ядерного палива для реакторних установок типу ВВЕР-1000 (надалі – Методика) розроблена відповідно до Порядку проведення на конкурсній основі технології для створення в Україні підприємства з виготовлення ядерного палива для реакторних установок типу ВВЕР-1000. Методику розроблено з метою максимального врахування факторів, що пов’язані з передачею в Україну технології виробництва ядерного палива загалом та її складових, придбанням необхідного обладнання та устаткування, будівництвом заводу з виробництва ядерного палива в Україні та експлуатацією вказаного заводу, при оцінюванні пропозицій учасників конкурсу. Методологія складається з критеріїв оцінки (надалі – Критерії) та відповідного алгоритму врахування критеріїв оцінки. Критерії оцінки (надалі – Критерії) розподілено на декілька розділів, які в свою чергу, структуровані згідно з важливими складовими кожної категорії.
Першим розділом Критеріїв є розділ, що йменується «Обов’язкові умови співробітництва». До складу цього розділу віднесено наступні критерії:
• Вимоги до продукції;
• Готовність передачі технологій;
• Умови передачі технологій;
• Дотримання українських норм радіаційної та екологічної безпеки.
Другим розділом Критеріїв є розділ, що йменується «Технології». До складу цього розділу віднесено наступні критерії:
• Проектна потужність виробництва;
• Строк введення в експлуатацію;
• Гарантії щодо постачання продуктів виробництва, що тимчасово не забезпечуються українським заводом.
Третім розділом Критеріїв є розділ, що йменується «Економіка». До складу цього розділу віднесено наступні критерії:
• Орієнтовна вартість заводу, яка складається з
o Вартості технології, що передається;
o Вартості обладнання, необхідного для виробництва;
o Вартості будівництва виробничих потужностей;
• Орієнтовна собівартість виробництва;
• Орієнтовна вартість послуг з виробництва, що тимчасово не забезпечуються українським заводом.
Четвертий розділ Критеріїв «Умови співробітництва» складається з наступних критеріїв:
• Частка нерезидента в статутному капіталі підприємства
• Сума роялті за умов роботи на повній проектній потужності
• Обсяг фінансування, доступ до якого гарантується учасником
• Термін фінансування, доступ до якого гарантується учасником
• Річна ставка винагороди за доступ до фінансування
• Строк початку погашення фінансових зобов’язань
За кожним з критеріїв визначено мету показника такого критерію, яка визначається нормативними документами України та Міністерства палива та енергетики України щодо розвитку атомної промисловості та створення ядерно-паливного циклу в Україні, а також наявною практикою ціноутворення на ринку ядерного палива.
За першим розділом Критеріїв «Обов’язкові умови співробітництва» визначені наступні цільові показники:
• Вимоги до продукції: продукцією заводу з виробництва ядерного палива є паливні тепловидільні збірки (ТВЗ), експлуатаційні характеристики яких відповідають, або перевищують норми технічної документації на ТВЗ, експлуатація яких дозволена українським регулюючим органом (Державним комітетом ядерного регулювання України) в активних зонах реакторних установок ВВЕР-1000 атомних електростанцій України
• Умови передачі технологій: технологія виготовлення ТВЗ та складові такої технології передаватимуся в Україну за Ліцензійною угодою на умовах
1) не виключної ліцензії;
2) з правом виготовлення ТВЗ для всіх енергоблоків України;
3) з можливістю, за погодженням із Ліцензіаром, виготовлення ТВЗ для енергоблоків з реакторною установкою ВВЕР-1000, що розташовані за межами України;
4) із зобов’язанням Ліцензіара щодо надання пропозицій Ліцензіату стосовно можливих вдосконалень технології виробництва та опанування нових видів продукції.
• Дотримання українських норм радіаційної та екологічної безпеки: безумовне виконання Ліцензіаром вимог українського законодавства на етапах узгодження проектної та експлуатаційної документації, необхідної для початку будівництва.
За другим розділом Критеріїв «Технології» цільові показники визначені, виходячи з наступного:
• Проектна потужність виробництва – 400 т урану, починаючи з 2020 року: визначається наявним парком енергоблоків з реакторною установкою ВВЕР-1000, перспективою подовження строку їх експлуатації, вводу в експлуатацію нових енергоблоків з реакторною установкою ВВЕР-1000 у відповідності до Енергетичної стратегії України на період до 2030 року.
• Строк введення в експлуатацію – 2013 рік для виробництва паливних стрижнів та ТВЗ в еквіваленті 200 т урану на рік, а також виробництва цирконієвих та нержавіючих комплектуючих виробів в еквіваленті 400 т урану на рік; – 2017 рік для виробництва паливних таблеток в еквіваленті 400 т урану на рік; – 2020 рік для виробництва паливних стрижнів та ТВЗ в еквіваленті 400 т урану на рік: визначається на підставі Державної цільової економічної програми «Ядерне паливо України», технологічними особливостями вводу в експлуатацію окремих технологічних переділів (зокрема, потужностей з реконверсії урану, що мають бути введеними одночасно на повну потужність)
• Гарантії щодо постачання продуктів виробництва, що тимчасово не забезпечуються українським заводом: в період дії Ліцензійної угоди існуватимуть терміни, коли український завод потребуватиме постачань напівфабрикатів та комплектуючих, які в подальшому виготовлятимусь на заводі, зокрема, паливні таблетки, дистанціонуючі решітки, хвостовики, головки ТВЗ тощо. Постачальник технології має гарантувати виготовлення та забезпечення українського виробника такою продукцією.
Критерії третього розділу «Економіка» визначені, виходячи з необхідності оцінити сумарні витрати української сторони, пов’язані із придбанням та опануванням технологій з урахуванням змісту пропозицій учасників конкурсу.
На жаль, досконалий розрахунок вартості створення в Україні заводу з виробництва ядерного палива та розрахунок собівартості виробництва неможливо провести без урахування даних щодо технології, місця розташування заводу, архітектурних та інфраструктурних рішень, прогнозних вартісних показників сировини, будівельних матеріалів, енергоносіїв та інших складових собівартості продукції. Деякі вихідні дані, необхідні для цього, є закритою для України інформацією (наприклад, витратні коефіцієнти хімічних реагентів при реконверсії урану), деякі є невизначеними (наприклад, ті, що стосуються майданчику для будівництва та наявності відповідної інфраструктури). Тому цільовими показниками цього розділу в частинні орієнтовної вартості заводу є дані Державної цільової економічної програми «Ядерне паливо України», які визначені на підставі оцінки, виконаної Українським науково-дослідним та проектно- вишукувальним інститутом промислової технології. Цільові показники орієнтовної собівартості ви робництва визначаються наявним рівнем вартості виробництва (фабрикації) ядерного палива. Орієнтовна вартість послуг з виробництва, що тимчасово не забезпечуються українським заводом, визначається виходячи з наявної в Мінпаливенерго інформації щодо питомої ваги подібних виробництв у вартості кінцевого продукту при виготовленні ядерного палива.
Цільові показники критеріїв четвертого розділу Критеріїв «Умови співробітництва» визначаються директивами Президента України, рішеннями Уряду України та екстраполяції вказаних рекомендацій за принципом: «Безкоштовно отримати, побудувати та не бути винним при виробництві». Цей принцип втілюється в наступні показники:
• Частка нерезидента в статутному капіталі підприємства: відсутня;
• Сума роялті за умов роботи на повній проектній потужності: відсутня;
• Обсяг фінансування, доступ до якого гарантується учасником: відповідно до Державної цільової економічної програми «Ядерне паливо України» - на рівні 60% від обсягу орієнтовної вартості заводу;
• Термін фінансування, доступ до якого гарантується учасником: при наймі до виходу підприємства на проектну потужність.
• Річна ставка винагороди за доступ до фінансування: відсутня
• Строк початку погашення фінансових зобов’язань: з моменту виходу підприємства на проектну потужність.
Алгоритм врахування критеріїв оцінки (надалі – Алгоритм) розроблено з урахуванням ваги кожного критерію в підсумковій оцінці пропозицій учасників. Підрахування балів за кожним розділом Критеріїв виконується з урахуванням співвідношення між пропозицією учасника та цільовим показником. Шкала співвідношень та відповідна кількість балів визначається, виходячи з принципу: повна відповідність цільового показника та пропозиції дорівнює одиниці, решта можливої кількості балів знаходиться в діапазоні між 1 та 0. Підтвердження цільових показників за першим розділом Критеріїв є обов’язковим для учасників конкурсу. У разі невідповідності пропозицій будь-якого з учасників та цільових показників першого розділу критеріїв між Мінпаливенерго та учасником мають бути проведені консультації з метою з’ясування причин виникнення вказаної невідповідності та усунення невідповідності. У разі неможливості усунення невідповідності пропозиції учасника в подальшому не розглядаються. Загальна вага другого розділу критеріїв «Технології» визначена рівною 30 відсоткам від загальної оцінки з наступним розподілом ваги кожного з критеріїв розділу відповідно до виду технології, що передається: 2.1 2.2 2.3 Проектна потужність виробництва Строк введення в експлуатацію Гарантії щодо постачання продуктів виробництва, що тимчасово не забезпечуються українським заводом
Кількість балів Вага Бали Вага Бали Вага Показник
1 2 3 4 5 6 7 8 2A
Окремий вид технології, що передається 0,80 0,10 0,10 = 2А2*2А3+ 2А4*2А5+ 2А6*2А7 2N
Окремий вид технології, що передається 0,80 0,10 0,10 = 2N2*2N3+ 2N4*2N5+ 2N6*2N7 2Р
Всього за розділом 2: = 0,30* (2А8+… … +2N8)
Вага третього розділу критеріїв «Економіка» визначена рівною 40 відсоткам від загальної оцінки з наступним розподілом ваги кожного з критеріїв розділу: 3.1 3.2 3.3 Вартість заводу Собівартість виробництва Вартість послуг з виробництва, що тимчасово не забезпечуються українським заводом Кількість балів Вага Бали Вага Бали Вага Показник 1 2 3 4 5 6 7 8 3А Окремий вид технології, що передається 0,70 0,20 10 = 3А2*3А3+ 3А4*3А5+ 3А6*3А7 3N Окремий вид технології, що передається 0,70 0,20 10 = 3N2*3N3+ 3N4*3N5+ 3N6*3N7 3Р Всього за розділом 3: = 0,40* (3А8+…+3N8) Вага четвертого розділу критеріїв «Умови співробітництва» визначена рівною 30 відсоткам від загальної оцінки з наступним розподілом ваги кожного з критеріїв розділу: 4.1 4.2 4.3 Частка нерезидента в статутному капіталі підприємства Сума роялті за умов роботи на повній проектній потужності Обсяг фінансування, доступ до якого гарантується учасником Вага Бали Вага Бали Вага Показник 2 3 4 5 6 7 4А 0,20 0,20 0,10 4.4 4.5 4.6 Термін фінансування, доступ до якого гарантується учасником Річна ставка винагороди за доступ до фінансування Строк початку погашення фінансових зобов’язань Кількість балів Вага Бали Вага Бали Вага Показник 8 9 10 11 12 13 14 4А 0,10 0,10 0,10 = 4А2*4А3+ 4А4*4А5 + 4А6*4А7+ 4А8*4А9 + 4А10*4А11+ 4А12*4А13 4Р Всього за розділом 4: =0,30*4А14 Загальний підсумок кількості балів пропозиції кожного учасника визначається складанням підсумкових показників за розділами 2, 3 та 4: 2Р8+3Р8 + 4Р14
Відповідно до визначених Критеріїв та Алгоритму готуються:
1) Порівняльний лист пропозицій учасників конкурсу (ДОДАТОК 1);
2) Порівняльний лист оцінок пропозицій учасників конкурсу (ДОДАТОК 2).
Додаток 1 надається учасникам конкурсу для врахування при приготуванні пропозицій. Після отримання пропозицій учасників Додатки 1 та 2 заповнюються кожним членом Міжвідомчої комісії особисто. На підставі даних порівняльних листів оцінок пропозицій учасників заповнюється підсумкова таблиця – Результат порівняння пропозицій учасників (ДОДАТОК 3) та приймаються рекомендації щодо переможця конкурсу.
Извините, что на украинском - сейчас переводить некогда. Заседание 29.12.09 действительно было, так что м.б. документ на 90% соответствует действительности. Мои оценки на АтомНьюс.инфо, а более грубых в эфир выдавать пока не хочется.